FRNL | | NewsBibliotheekAgendaNewsletterJobsAdvertisingContact |
  
Home » Office Management
Leveranciers en Dienstverleners
Zoek een leverancier
Activiteitensector
Naam van de leverancier
Bibliotheek | Focus
Slideshow Image 1
Digitale sluitsystemen à la carte voor Sint-Trudo 
Schrijf u in om de
Profacility-newsletter te ontvangen

Verschillende visie op nieuwe werkgewoonten

Het ‘Global Workplace Report 2021’ van NTT Ltd, een global technology services company, toont aan dat er een verschil is tussen de tevredenheid van CEO’s over de aanpassingen aan de nieuwe werkgewoonten, in casus het hybride werken, dan hoe de medewerkers dat op de werkvloer ervaren. Vooral bij toonaangevende, grote bedrijven, blijkt het verschil in perceptie tussen top management ...
| 30/11/2021 - Office Management

Worden thuiswerkers buitengesloten bij hybride vergaderingen?

Met de aangescherpte COVID-maatregelen werken kantoor-medewerkers opnieuw het merendeel van de tijd (verplicht) van thuis. De verwachting is dat ook na de corona veel bedrijven het hybride werken behouden. Nu deze werkmethode de norm wordt, blijven medewerkers afhankelijk van online samenwerkingstools om in contact te blijven met collega’s. Ook hybride vergaderingen zullen veel vaker voorkomen, waarbij mensen vanuit huis ...
| 29/11/2021 - Office Management

Factoren die de Europese kantoormarkt beïnvloeden

In het derde kwartaal 2021 ondervond de Europese kantoormarkt een opflakkering als gevolg van een geleidelijke terugkeer naar de fysieke werkplekken. Savills Research onderzoekt de belangrijkste factoren die de Europese kantoor- en investeringsmarkten beïnvloeden. In het recentste rapport, gepubliceerd na afsluiting van het derde kwartaal, schuift het enkele trends naar voor. Op basis van de mobiliteitsgegevens van Google blijkt ...
| 26/11/2021 - Office Management

Lage bezetting, maar kosten blijven hoog

De ‘Occupiers Cost Index’ (OCI) die jaarlijks door Colliers International wordt berekend, is een waardevolle constante in de diverse rapporteringen waaruit Facility Manages informatie kunnen halen om te toetsen aan de eigen cijfergegevens. De ‘Occupiers Cost Index’ (OCI) geeft de kantoorkost per medewerker per jaar aan, op basis van de Europese facilitaire norm EN 15221. Het rapport verzamelt data ...
| 19/11/2021 - Office Management

Waarom kiezen voor een Tenant Rep in plaats van een klassieke vastgoedmakelaar?

Kwaliteitsondersteuning is nodig om uw kantoorruimte, huur en gemeenschappelijke lasten te optimaliseren. Waar een klassieke makelaar de belangen van de eigenaren verdedigt, staat een onafhankelijke Tenant Rep 100% aan uw kant! Hij zal voor u onder andere optimale huur- en servicekostenverminderingen bedingen, kantoorruimte zoeken, heronderhandelen over de huidige huurprijs, uw kantoor oppervlakte optimaliseren.Waarom kiezen voor Business Space?Business Space ...
| 18/11/2021 - Office Management

Snelle inrichting van hybride vergaderomgeving met AVEX Room Solutions

AVEX introduceert onder de naam AVEX Room Solutions een complete serie audiovisuele oplossingen voor snelle inrichting van de hybride vergaderomgeving. De hoogwaardige oplossingen zijn als ‘bouwblok’ snel toepasbaar voor organisaties en kunnen probleemloos in grote aantallen worden uitgerold naar bestaande en nieuwe vergaderruimtes. De Room Solutions worden geleverd op basis van AV-FLEX, het AV-as-a-Service concept. Er is een keuze ...
| 05/11/2021 - Office Management

Gelijke kansen en mogelijkheden voor hybride werknemers belangrijk

Poly heeft een nieuw rapport gepubliceerd over de evolutie van werkplekken en veranderende houdingen van werknemers ten opzichte van de 9-tot-5-mentaliteit. Het rapport Evolution of the Workplace is een analyse van resultaten van een onderzoek onder 7.261 hybride werknemers uit het Verenigd Koninkrijk, Frankrijk, Duitsland, Spanje, Zweden, Polen en de Verenigde Arabische Emiraten. Het laat zien hoe houding en ...
| 29/10/2021 - Office Management

Tevredenheid bij Belgische werknemers

Een groot internationaal onderzoek van rekruteringsspecialist Robert Walters wijst uit dat België na Nederland het fijnste land is om te werken. De tevredenheid bij Belgische werknemers is vooral toe te schrijven aan secundaire arbeidsvoorwaarden, het salaris en de balans tussen werk en privé. Nederland doet nog net iets beter, in het bijzonder wat betreft herkenning op de werkvloer. Thailand, ...
| 28/10/2021 - Office Management

Nederlandse overheid promoot hybride werken

Het Nederlandse kabinet adviseert sinds eind september: ‘Werk thuis als het kan en op kantoor als dat nodig is’. Werkgevers en werknemers mogen daarrond zelf afspraken maken over een passende verhouding tussen werk op locatie en thuis, rekening houdend met het welzijn van de medewerkers. Bijkomend wordt aangedrongen op het voorkomen van drukte in het openbaar vervoer en op ...
| 25/10/2021 - Office Management

Veel Nederlandse bedrijven hebben al afspraken rond hybride werken

Dat hybride werken tot het ‘nieuwe werken’ wordt veralgemeend, zal niemand nog verbazen. In Nederland blijken nu al twee derde van de bedrijven hierover concrete afspraken gemaakt te hebben. Volgens een studie door VNO-NCW en MKB-Nederland zouden er geen extra regels nodig zijn voor het hybride werken, maar snakken bedrijven vooral naar goede voorbeelden. VNO is een ondernemersvereniging die ...
| 20/10/2021 - Office Management

Actief ondersteunen van communicatie bij hybride werken

Zowat alle studies tonen aan dat de informele ontmoetingen met collega’s in de koffiehoek of het bedrijfsrestaurant het meest werden gemist tijdens de Covid-19 pandemie. Informele communicatie is zowat onmisbaar gebleken voor een vlotte dagelijkse werking en het succes van organisaties. Nu het hybride werken algemeen omarmd wordt, is het belangrijk erop toe te zien dat er voldoende momenten ...
| 19/10/2021 - Office Management

Steeds meer mensen keren terug naar kantoor

Uit data van IWG, 's werelds grootste aanbieder van flexibele kantoorruimtes met merken als Spaces en Regus, blijkt dat het aantal werknemers dat sinds september naar kantoor komt, als onderdeel van het hybride werkmodel, toeneemt. De terugkeer naar kantoor gaat gepaard met een verandering in de mentaliteit bij werknemers. Omdat er een poule flexkantoren wordt gerealiseerd met elk een ...
| 18/10/2021 - Office Management

De Franse populatie thuiswerkers zal naar verwachting binnen twee jaar verdrievoudigen

De komende twee jaar zullen 31% van de Franse werknemers gebruik maken van thuiswerken tegenover slechts 9% voor het uitbreken van de Covid-19 pandemie. Deze vaststelling verplicht ondernemingen om de huur van hun bedrijfsruimte opnieuw te bekijken. Nieuw en anders gebruiken van de kantoren, omvormen van de werkvloer,…? Xerfi, een toonaangevend onderzoeksbureau in Frankrijk, heeft recent 800 bedrijfsleiders bevraagd ...
| 11/10/2021 - Office Management

Leesman en hybride werken

Leesman onderzoekt al meer dan 10 jaar de invloed van de werkomgeving op de tevredenheid en bijgevolg op de prestaties van de medewerkers binnen de organisatie. In het meest recente onderzoek werd niet alleen de tevredenheid over de kantooromgeving opgenomen, maar komen evenzeer thuiswerken en hybride werken aan bod. Met 246.537 respondenten uit 138 ...
| 08/10/2021 - Office Management

Gezondheidsproblemen niet typisch voor ouderen

Ruim 1 op 3 geeft aan last te hebben van overmatige stress, vermoeidheid en nek- of rugpijn, typische klachten die herhaald optreden op de werkvloer. Bij Millenials blijken die aantallen zelfs nog hoger te liggen, zoals een onderzoek van Amway bij 8.000 respondenten uitwijst. De klachten zijn niet steevast toe te schrijven aan de werkomstandigheden, maar worden vaak veroorzaakt ...
| 28/09/2021 - Office Management