FRNL | | NewsBibliotheekAgendaNewsletterJobsAdvertisingContact |
  
Home » News » Office Management
Leveranciers en Dienstverleners
Zoek een leverancier
Activiteitensector
Naam van de leverancier
Bibliotheek | Focus
Slideshow Image 1
Een steeds flexibeler cateringaanbod 
Schrijf u in om de
Profacility-newsletter te ontvangen

Gezonde werknemers dankzij bureauloopbanden van Cube Lockers

Meer en meer bedrijven zetten in op beweging op het werk en kiezen voor wandel- of loopbanden om de gezondheid te verbeteren en het geluk van hun medewerkers te verhogen. Doorsnee loopbanden zijn echter niet aangepast voor een goede werkhouding, hebben nood aan stroomtoevoer en maken vaak te veel lawaai. Cube Lockers biedt een nieuwe, innovatieve oplossing geschikt voor ...
| 08/12/2022 - Office Management

Stormachtige arbeidsmarkt

De traditionele hefbomen die werkgevers inzetten in hun zoektocht naar nieuw talent blijken niet langer te volstaan om tegemoet te komen aan de alsmaar complexer wordende verwachtingen van de werknemers. Dat blijkt uit een wereldwijde bevraging bij 3087 grootstedelijke kantoorwerkers, werkzaam bij zowel multinationals als KMO’s in 13 grote metropolen, opgezet door JLL. Het salaris is nog steeds bepalend voor ...
| 07/12/2022 - Office Management

Waarom werknemers vertrekken

JLL organiseerde wereldwijd een bevraging naar de afwegingen die werknemers maken bij het kiezen van een nieuwe werkgever en de rol die het kantoor vandaag kan spelen bij het aantrekken en behouden van talent. Bij het wereldwijde onderzoek werden 3087 grootstedelijke kantoorwerkers betrokken, werkzaam in 13 grote metropolen met telkens 300 deelnemers per land. Hun werkgevers waren zowel multinationals ...
| 06/12/2022 - Office Management

De derde werklocatie

Na het verplichte thuiswerken als gevolg van de Covid-19 pandemie stellen werknemers de noodzaak van verplaatsingen naar kantoor steeds meer in vraag, hechten ze nog meer belang aan een evenwichtige werk/privébalans, terwijl de ‘war for talent’ de meeste organisaties meer dan ooit hoofdbrekens bezorgt.Co-working locaties of derde werklocaties kunnen tegemoetkomen aan zowel de noden van werknemers als werkgevers. De gezondheidscrisis ...
| 01/12/2022 - Office Management

Poly voorspelt vier belangrijke werkplektrends voor 2023

Onze werkplek en onze manier van werken in het algemeen, zijn de afgelopen jaren snel. Er is bijvoorbeeld meer ruimte voor flexibiliteit. Werkgevers en werknemers hebben daarnaast tal van nieuwe manieren gevonden om hun productiviteit en creativiteit een boost te geven, en digitale tools zorgen voor heel wat meer efficiëntie. Poly zet vier belangrijke voorspellingen voor 2023 ...
| 22/11/2022 - Office Management

Idewe is Baanbrekende Werkgever 2023

Idewe, de externe dienst voor preventie en bescherming op het werk, sleept het certificaat van Baanbrekende Werkgever voor 2023 in de wacht. Het charter, een initiatief van De Lijn, Antwerp Management School en Jobat, stimuleert organisaties om het hybride werken en de nieuwe mobiliteit te verankeren in hun beleid. Idewe ondertekende dat charter dit jaar waarbij het ingezet heeft ...
| 15/11/2022 - Office Management

Het strikte minimum, alias ‘Quiet Quitting’

‘Quiet Quitting’ is een nieuw fenomeen op de werkvloer dat vooral bij de jongere generaties opduikt. Volgens recent onderzoek van internationaal rekruteringskantoor Robert Walters blijkt liefst 40% van de werknemers jonger dan 30 te overwegen om aan quiet quitting te doen… Wat is quiet quitting precies? Waarom kiezen mensen ervoor en wat zijn de gevolgen? ‘Quiet Quitting’ gaat erom ...
| 04/11/2022 - Office Management

Spaces opent nieuwe en duurzame kantoorruimte in Antwerpen

Spaces, onderdeel van IWG - aanbieder van flexibele kantoren, opent met Spaces Nieuw Zuid een nieuwe locatie in Antwerpen. Gelegen in de gloednieuwe werk- en woonwijk langs de Scheldekaaien, biedt het center kantoorruimtes en vergaderzalen die allemaal voldoen aan de meest moderne bouwnormen. Er wordt fors ingezet op duurzaamheid, met onder meer de aanleg van het grootste eigen warmtenet ...
| 25/10/2022 - Office Management

‘Hotelification’ – het nieuwe waardeoordeel

‘Hotelification’ van het kantoor wordt steeds vaker genoemd door professionals in de discussies over het belang van de terugkeer naar kantoor en/of het kantoor als ‘voorkeur werklocatie’. Volgens Leesman is ‘Hotelification’ een gedragsverandering bij de werknemers, die zich zoals bij het boeken van een hotel afvragen of het de moeite waard is om zich naar hun kantoor te verplaatsen. Werknemers ...
| 25/10/2022 - Office Management

Idewe deelt best practices rond werken tijdens de energiecrisis

Zuinig omgaan met energie met zo weinig mogelijk comfortverlies: dat wordt deze winter meer dan ooit een uitdaging, zowel thuis als op kantoor. Idewe deelt daarom een reeks tips voor werknemers en werkgevers. Deze preventiedienst beperkt zich daarbij niet enkel tot directe adviezen over hoe je het zo warm mogelijk houdt (tips 1 tot 4), maar ook over hoe ...
| 24/10/2022 - Office Management

Doelgerichte aanwezigheid haalt werknemers terug naar kantoor

Nu hybride werken binnen vele organisaties een vaste plaats heeft gekregen, zocht Leesman volgens de bekende en consequent aangehouden methodiek naar de ‘werking van het werken’. Het onderzoek zocht antwoorden op de vraag naar het waarom van de werkplek en voor wie ze welke taken optimaal ondersteunt. Algemeen blijkt dat medewerkers heel doordachte keuzes maken om al dan niet ...
| 18/10/2022 - Office Management

BloomUp partnert met SD Worx en haalt 1 miljoen euro op voor groeitrajecten

BloomUp, digitaal platform voor mentaal welzijn op de werkvloer, sluit een partnership met SD Worx. Daarnaast haalt het in een nieuwe kapitaalronde ook 1 miljoen euro op bij Trividend, Change - Credal Social Innovation Fund, BAN Vlaanderen, imec.istart, Spreds en investeerders uit diverse scale-ups, waaronder Showpad. Daarmee wil BloomUp tegen 2024 partner worden van Belgische bedrijven, die preventief inzetten ...
| 06/10/2022 - Office Management

Verkorte werkweek is een reële optie

Volgens onderzoek gevoerd door Robert Half zou 54% van de Belgische C-level managers een verkorte werkweek zien zitten in 2023. De Verkorte werkweek komt ook in de arbeidsdeal aan bod en is een optie om tegemoet te komen aan de vraag naar flexibiliteit van kandidaat werknemers die geen genoegen nemen met enkel glijdende uren en telewerk. Robert Half, het ...
| 06/10/2022 - Office Management

Stijgende vraag naar flexibele kantoorruimte

Savills Research, deel van internationaal vastgoedadviseur Savills, stelt een stijgende vraag naar flexibele kantoorruimte vast, gedreven door organisaties die zich willen aanpassen aan het nieuwe werken na de wereldwijde gezondheidscrisis. Maar ook individuele werknemers duwen de vraag omhoog omdat zij een toevluchtsoord zoeken buiten het thuiswerken. In 2018 was het gebruik van flexibele kantoren of co-working spaces, gemiddeld goed voor ...
| 05/10/2022 - Office Management

Het ‘thuiseiland’ blijkt toch niet zo geïsoleerd

Tijdens het gedwongen thuiswerken als gevolg van de Covid-19 pandemie was de meest gehoorde klacht bij werknemers dat ze het sociaal contact met hun collega’s misten. Dit gebrek werd door vrijwel alle wereldwijd gevoerde studies bevestigd. Een recent door SD Worx uitgestuurde communicatie geeft nu aan dat de helft van de thuiswerkers zich toch niet zo geïsoleerd voelen op ...
| 22/09/2022 - Office Management