FRNL | | NewsBibliotheekAgendaNewsletterJobsAdvertisingContact |
  
Home » News » Office Management
Leveranciers en Dienstverleners
Zoek een leverancier
Activiteitensector
Naam van de leverancier
Bibliotheek | Focus
Slideshow Image 1
Overdekte fietsenstallingen: brandveilig, future- en vandalismeproof 
Schrijf u in om de
Profacility-newsletter te ontvangen

Vintia Ieper ontvangt Great Place to Work-certificaat

Vintia is verheugd aan te kondigen dat het bedrijf het prestigieuze Great Place to Work-certificaat heeft ontvangen. Deze erkenning weerspiegelt de positieve werkcultuur en de toewijding van de medewerkers van Vintia, die elke dag bijdragen aan een inspirerende en ondersteunende werkomgeving. Het Great Place to Work-certificaat wordt toegekend aan bedrijven die uitblinken in het creëren van een uitstekende werkplek. ...
| 17/07/2024 - Office Management

De digitale nomade, de volgende stap in hybride werken?

De ‘digital nomad’ duikt binnen organisaties op als nieuwe uitdaging voor zowel HR als Facility Management. Men kan het fenomeen bekijken als het maximaal voldoen aan de wens naar flexibiliteit van werknemers, of als een verdere evolutie van het inmiddels veralgemeend hybride werken. IFMA Belgian Chapter trok met het thema in elk geval een talrijk publiek aan op donderdag ...
| 26/03/2024 - Office Management

Hoe vrouwen voordeel halen uit hybride werken

De afgelopen jaren hebben veel bedrijven gekozen voor een flexibele aanpak, waarbij werknemers hun tijd verdelen tussen thuiswerken en kantoorwerk. Het is om een aantal redenen zeer nuttig geweest, maar vrouwen – vooral die uit minderheidsgroepen – hebben er echt de vruchten van geplukt. Regus sprak met meer dan 1000 vrouwen en constateerde dat: 53% zich bevoegd voelt om ...
| 13/03/2024 - Office Management

100% circulaire werkkleding

Van oude gebruikte werkkleding naar nieuwe 100% circulaire werkkleding? Het kan door de ketensamenwerking tussen SMP Sportscare, GP Groot en Circularity. Nu belandt oude werkkleding vaak nog bij het afval en wordt het verbrand. Dit hopen de samenwerkende partijen in de toekomst te voorkomen door oude werkkleding in te zamelen en te recyclen tot 100% circulaire werkkleding. De aankoop ...
| 08/03/2024 - Office Management

QR Connect en IFS Ultimo realiseren samen optimaal assetbeheer

QR Connect en IFS Ultimo hebben hun krachten gebundeld middels het aangaan van een technology partnership. Deze samenwerking verenigt de kracht van QR Connect’s innovatieve platform met de geavanceerde mogelijkheden van IFS Ultimo’s Enterprise Asset Management software. Met dit partnerschap worden organisaties een efficiënter proces voor het mobiel melden van incidenten en onderhoudstaken geboden. De integratie tussen QR Connect ...
| 31/01/2024 - Office Management

Werkkleding moet vakbekwaamheid uitstralen

Het ligt voor de hand dat verzorgde en aantrekkelijke werkkleding professionaliteit uitstraalt. Dit is ook het geval voor geschoolde arbeiders. In deze context deed Mewa Textile-Service rondvraag bij deze groep werknemers. Wat is voor hen het belangrijkst wanneer het om werkkleding gaat? Uit de antwoorden blijkt dat vakmensen het belangrijk vinden dat de werkkleding hen er laat uitzien als ...
| 18/01/2024 - Office Management

Zapfloor quiz over coworking trends

Dompel jezelf onder in het dynamische landschap van flexibele werkplekken door deel te nemen aan de Zapfloor Coworking Trends Quiz. In samenwerking met Worktech Academy onthulde Zapfloor hun nieuwste Coworking Trend rapport. Om het nog spannender te maken, hebben ze een quiz gemaakt op basis van de inzichten uit het rapport. Door simpelweg mee te doen, maak je kans ...
| 10/01/2024 - Office Management

Whitepaper: optimaliseer voor hybride werken

Als Facility Manager sta je voor de uitdaging om de werkomgeving te optimaliseren voor het hybride werken. Ontdek hoe je jouw kantoor zo inricht dat collega’s er graag samenkomen, creativiteit vooropstaat en de hybride samenwerking soepel verloopt. Transformeer en vereenvoudig je digitale mogelijkheden met technologie die het mogelijk maakt om slimmer, efficiënter en effectiever samen te werken. Zo zorg ...
| 07/12/2023 - Office Management

Thuiswerk in 5 verschillende ruimtes

Hot desking, ook bekend als flex office, staat synoniem voor flexibiliteit en productiviteit. Des te meer reden om vaker van werkplek te veranderen, zelfs tijdens het telewerken. Slaapkamer, woonkamer, gang, wasruimte... Elke kamer kan worden ingericht als kantoor in een inspirerende en passende sfeer. Om de routine van een telewerkweek te doorbreken, gaat Mobalpa de uitdaging aan om elke ...
| 29/11/2023 - Office Management

DASSY lanceert innovatieve en milieubewuste collectie werkkledij

De Belgische producent van werkkledij DASSY brengt een innovatieve, duurzame kledinglijn op de markt. CEO Veronique Mulliez stelde de ‘ViVid’-collectie voor op de gerenommeerde veiligheidsbeurs A+A in Düsseldorf. Het is een veelzijdige, milieubewuste collectie waar een ontwerpteam de voorbije maanden hard aan gewerkt heeft. Het is hun eerste collectie die op basis van een milieubewuste visie werd ontwikkeld. Elk ...
| 08/11/2023 - Office Management

Idewe onderzocht technostress bij Belgische werknemers

Externe dienst voor preventie en bescherming op het werk Idewe peilde in samenwerking met KU Leuven bij 1.027 werknemers en zelfstandigen in België naar de mate waarin zij ‘techno-stressoren’ ervaren. In het onderzoek geeft 21.6% van de respondenten aan een gevoel van onzekerheid over hun werk en hun rol te hebben als gevolg van frequente technologische veranderingen (‘techno-onzekerheid’). Daardoor ...
| 24/10/2023 - Office Management

Hybride werken stimuleert diversiteit, gelijkheid en inclusie

In het voorjaar van 2020 brak de covid pandemie uit. We gingen massaal telewerken, met vallen en opstaan. Vandaag zijn heel wat werknemers - al of niet verplicht - teruggekeerd naar kantoor. Anderen hanteren een hybride vorm, waarbij ze hun werkweek verdelen tussen thuis en kantoor. Om inzicht te krijgen in hun perceptie van productiviteit, samenwerking, cultuur en inclusiviteit ...
| 23/10/2023 - Office Management

Strategische personeelsplanning voor de toekomst

In vrijwel alle sectoren hoort men dezelfde noodkreet als het gaat om de personeelsproblematiek: er is een chronisch tekort aan geschikte medewerkers. Een strategische personeelsplanning dringt zich op en dat hoeft minder complex te zijn dan het lijkt. Bij strategische personeelsplanning wordt al snel gedacht aan een complexe oefening om uit te zoeken welke vaardigheden er in de toekomst ...
| 28/09/2023 - Office Management

Overdaad aan data schaadt

Digitalisering is de niet te missen toekomst voor Facility Management, horen we wel vaker op zowel nationale als internationale congressen. Data verzamelen, analyseren en inzetten voor het nemen van beter onderbouwde beslissingen, kortom ‘data driven management’ wijst Facility Management en andere vakgebieden de weg. Maar zoals steeds, schaadt overdaad ook hier. Een onderzoek van het Amerikaans softwarebedrijf Oracle onder 14.000 ...
| 19/09/2023 - Office Management

Aandacht voor inclusief hybride werken

Hybride werken is in vele bedrijven de norm geworden. Hoewel de verdeling van de werktijd tussen kantoor en thuis door velen gewaardeerd wordt, is het niet voor iedereen even gemakkelijk. Online meetings kunnen heel lastig zijn voor de niet geringe groep mensen met een visuele beperking. Voor hen is inclusief hybride werken een aandachtspunt. Niet alleen mensen met ...
| 19/09/2023 - Office Management