FRNL | | NewsBibliotheekAgendaNewsletterJobsAdvertisingContact |
  
Home » News » Office Management
Leveranciers en Dienstverleners
Zoek een leverancier
Activiteitensector
Naam van de leverancier
Bibliotheek | Focus
Slideshow Image 1
Duurzame verlichting op maat van fabriek in ontwikkeling 
Schrijf u in om de
Profacility-newsletter te ontvangen

QR Connect en IFS Ultimo realiseren samen optimaal assetbeheer

QR Connect en IFS Ultimo hebben hun krachten gebundeld middels het aangaan van een technology partnership. Deze samenwerking verenigt de kracht van QR Connect’s innovatieve platform met de geavanceerde mogelijkheden van IFS Ultimo’s Enterprise Asset Management software. Met dit partnerschap worden organisaties een efficiënter proces voor het mobiel melden van incidenten en onderhoudstaken geboden. De integratie tussen QR Connect ...
| 31/01/2024 - Office Management

Werkkleding moet vakbekwaamheid uitstralen

Het ligt voor de hand dat verzorgde en aantrekkelijke werkkleding professionaliteit uitstraalt. Dit is ook het geval voor geschoolde arbeiders. In deze context deed Mewa Textile-Service rondvraag bij deze groep werknemers. Wat is voor hen het belangrijkst wanneer het om werkkleding gaat? Uit de antwoorden blijkt dat vakmensen het belangrijk vinden dat de werkkleding hen er laat uitzien als ...
| 18/01/2024 - Office Management

Zapfloor quiz over coworking trends

Dompel jezelf onder in het dynamische landschap van flexibele werkplekken door deel te nemen aan de Zapfloor Coworking Trends Quiz. In samenwerking met Worktech Academy onthulde Zapfloor hun nieuwste Coworking Trend rapport. Om het nog spannender te maken, hebben ze een quiz gemaakt op basis van de inzichten uit het rapport. Door simpelweg mee te doen, maak je kans ...
| 10/01/2024 - Office Management

Whitepaper: optimaliseer voor hybride werken

Als Facility Manager sta je voor de uitdaging om de werkomgeving te optimaliseren voor het hybride werken. Ontdek hoe je jouw kantoor zo inricht dat collega’s er graag samenkomen, creativiteit vooropstaat en de hybride samenwerking soepel verloopt. Transformeer en vereenvoudig je digitale mogelijkheden met technologie die het mogelijk maakt om slimmer, efficiënter en effectiever samen te werken. Zo zorg ...
| 07/12/2023 - Office Management

Thuiswerk in 5 verschillende ruimtes

Hot desking, ook bekend als flex office, staat synoniem voor flexibiliteit en productiviteit. Des te meer reden om vaker van werkplek te veranderen, zelfs tijdens het telewerken. Slaapkamer, woonkamer, gang, wasruimte... Elke kamer kan worden ingericht als kantoor in een inspirerende en passende sfeer. Om de routine van een telewerkweek te doorbreken, gaat Mobalpa de uitdaging aan om elke ...
| 29/11/2023 - Office Management

DASSY lanceert innovatieve en milieubewuste collectie werkkledij

De Belgische producent van werkkledij DASSY brengt een innovatieve, duurzame kledinglijn op de markt. CEO Veronique Mulliez stelde de ‘ViVid’-collectie voor op de gerenommeerde veiligheidsbeurs A+A in Düsseldorf. Het is een veelzijdige, milieubewuste collectie waar een ontwerpteam de voorbije maanden hard aan gewerkt heeft. Het is hun eerste collectie die op basis van een milieubewuste visie werd ontwikkeld. Elk ...
| 08/11/2023 - Office Management

Idewe onderzocht technostress bij Belgische werknemers

Externe dienst voor preventie en bescherming op het werk Idewe peilde in samenwerking met KU Leuven bij 1.027 werknemers en zelfstandigen in België naar de mate waarin zij ‘techno-stressoren’ ervaren. In het onderzoek geeft 21.6% van de respondenten aan een gevoel van onzekerheid over hun werk en hun rol te hebben als gevolg van frequente technologische veranderingen (‘techno-onzekerheid’). Daardoor ...
| 24/10/2023 - Office Management

Hybride werken stimuleert diversiteit, gelijkheid en inclusie

In het voorjaar van 2020 brak de covid pandemie uit. We gingen massaal telewerken, met vallen en opstaan. Vandaag zijn heel wat werknemers - al of niet verplicht - teruggekeerd naar kantoor. Anderen hanteren een hybride vorm, waarbij ze hun werkweek verdelen tussen thuis en kantoor. Om inzicht te krijgen in hun perceptie van productiviteit, samenwerking, cultuur en inclusiviteit ...
| 23/10/2023 - Office Management

Strategische personeelsplanning voor de toekomst

In vrijwel alle sectoren hoort men dezelfde noodkreet als het gaat om de personeelsproblematiek: er is een chronisch tekort aan geschikte medewerkers. Een strategische personeelsplanning dringt zich op en dat hoeft minder complex te zijn dan het lijkt. Bij strategische personeelsplanning wordt al snel gedacht aan een complexe oefening om uit te zoeken welke vaardigheden er in de toekomst ...
| 28/09/2023 - Office Management

Overdaad aan data schaadt

Digitalisering is de niet te missen toekomst voor Facility Management, horen we wel vaker op zowel nationale als internationale congressen. Data verzamelen, analyseren en inzetten voor het nemen van beter onderbouwde beslissingen, kortom ‘data driven management’ wijst Facility Management en andere vakgebieden de weg. Maar zoals steeds, schaadt overdaad ook hier. Een onderzoek van het Amerikaans softwarebedrijf Oracle onder 14.000 ...
| 19/09/2023 - Office Management

Aandacht voor inclusief hybride werken

Hybride werken is in vele bedrijven de norm geworden. Hoewel de verdeling van de werktijd tussen kantoor en thuis door velen gewaardeerd wordt, is het niet voor iedereen even gemakkelijk. Online meetings kunnen heel lastig zijn voor de niet geringe groep mensen met een visuele beperking. Voor hen is inclusief hybride werken een aandachtspunt. Niet alleen mensen met ...
| 19/09/2023 - Office Management

Brussel in een woelige Europese kantoormarkt

In een Europese kantoorhuurmarkt die er de eerste helft van 2023 met -15% op achteruitging t.o.v. het vijfjaarlijks gemiddelde en zelfs -21% lager uitkomt op jaarbasis, blijkt Brussel er nog niet zo slecht vanaf te komen, aldus het meest recent door Savills gepubliceerde overzichtsrapport. De indicator voor de werkgelegenheidsverwachtingen (EEI, Employment Expectations Indicator) is sinds januari 2023 gestaag gedaald ...
| 15/09/2023 - Office Management

Trevi vereenvoudigt verhuizen voor werknemers

Residentieel vastgoedspecialist Trevi creëert een gloednieuwe afdeling: Trevi Relocation. Deze afdeling heeft als doel de verhuis van buitenlandse medewerkers naar België te vereenvoudigen. Het biedt de volledige verhuisbegeleiding aan om werknemers en ambtenaren enerzijds en bedrijven en publieke instellingen anderzijds, zo goed mogelijk te ontzorgen in elke fase. In eerste instantie biedt men ondersteuning voor het verhuizen naar regio ...
| 13/09/2023 - Office Management

Leerbehoeften omzetten in leeroplossingen

Steeds meer bedrijven zijn zich bewust van het belang aandacht te schenken aan ‘Learning & Development’ (L&D) om hun strategieën te verwezenlijken. Tevens zijn werknemers steeds meer vragende partij voor een aantrekkelijk aanbod leer- en ontwikkelingsmogelijkheden. Voor een optimaal resultaat is het onontbeerlijk om de leerbehoeften te bepalen om daaruit geschikte leeroplossingen te definiëren. Vandaag is ‘Learning & ...
| 11/09/2023 - Office Management

Soft skills ondergewaardeerd ten opzichte van traditionele vaardigheden

Vandaag focussen bedrijven zich op het stabiliseren en de groei van hun modellen, markten en toeleveringsketens. Om groei anno 2023 te bewerkstelligen, worden andere eisen gesteld aan de leidinggevende medewerkers van een bedrijf. De zogenaamde ‘soft skills’ evolueren van een optioneel begrip naar essentiële en relevante competenties. Juist op dat vlak blijkt er nog veel werk aan de winkel… ...
| 06/09/2023 - Office Management