FRNL | | NewsBibliotheekAgendaNewsletterJobsAdvertisingContact |
  
Leveranciers en Dienstverleners
Zoek een leverancier
Activiteitensector
Naam van de leverancier
Bibliotheek | Focus
Slideshow Image 1
Digitale sluitsystemen à la carte voor Sint-Trudo 
Schrijf u in om de
Profacility-newsletter te ontvangen

Verschillende visie op nieuwe werkgewoonten

Het ‘Global Workplace Report 2021’ van NTT Ltd, een global technology services company, toont aan dat er een verschil is tussen de tevredenheid van CEO’s over de aanpassingen aan de nieuwe werkgewoonten, in casus het hybride werken, dan hoe de medewerkers dat op de werkvloer ervaren. Vooral bij toonaangevende, grote bedrijven, blijkt het verschil in perceptie tussen top management ...
| 30/11/2021 - Office Management

Worden thuiswerkers buitengesloten bij hybride vergaderingen?

Met de aangescherpte COVID-maatregelen werken kantoor-medewerkers opnieuw het merendeel van de tijd (verplicht) van thuis. De verwachting is dat ook na de corona veel bedrijven het hybride werken behouden. Nu deze werkmethode de norm wordt, blijven medewerkers afhankelijk van online samenwerkingstools om in contact te blijven met collega’s. Ook hybride vergaderingen zullen veel vaker voorkomen, waarbij mensen vanuit huis ...
| 29/11/2021 - Meetings en seminaries

Linum Group opnieuw genomineerd voor Trends Gazelle West-Vlaanderen

Voor het tweede jaar op rij is het Kuurnse familiebedrijf Linum Group genomineerd voor de titel van Trends Gazelle voor West-Vlaanderen in de categorie middelgrote ondernemingen. Linum Group omvat de 4 complementaire bedrijven Linum Europe, Prihoda, Fermod Europe en Plastibac, gespecialiseerd in resp. installatietoebehoren voor airco en warmtepompen, textielkanalen voor HVAC, koeltechnisch sluitwerk en kunststof bakken en paletten voor ...
| 26/11/2021 - Huisvesting & werkomgeving

Factoren die de Europese kantoormarkt beïnvloeden

In het derde kwartaal 2021 ondervond de Europese kantoormarkt een opflakkering als gevolg van een geleidelijke terugkeer naar de fysieke werkplekken. Savills Research onderzoekt de belangrijkste factoren die de Europese kantoor- en investeringsmarkten beïnvloeden. In het recentste rapport, gepubliceerd na afsluiting van het derde kwartaal, schuift het enkele trends naar voor. Op basis van de mobiliteitsgegevens van Google blijkt ...
| 26/11/2021 - Office Management

Spacewell breidt zijn MCS FMIS-aanbod verder uit

Spacewell heeft vandaag versie 21 van zijn MCS FMIS-software met BIM-functies uitgebracht. MCS 21 bevat een reeks nieuwe, dynamische dashboards die vooral het ruimtebeheer, werkplekreserveringen, het onderhoud en business intelligence beter ondersteunen. Elk onderdeel van een grafiek of visualisatie in deze dashboards is aanklikbaar. Met de drill-downfunctie verandert het volledige dashboard in een analysetool die realtime inzichten aanreikt op ...
| 25/11/2021 - ICT en Telecom

Nederland weert wegwerpbekers op kantoor

Europa legde een verbod op voor de verkoop van plastic bestek en bordjes, plastic wattenstaafjes, plastic rietjes en roerstaafjes, plastic voedsel- en drankcontainers gemaakt van EPS, wat per 3 juli 2021 in gans de Europese Unie van kracht werd. Algemeen gaat het om zogeheten ‘single use plastics’ (SUP), die vaak in het water terecht komen en verantwoordelijk zijn voor ...
| 24/11/2021 - Energie en Milieu

Lage bezetting, maar kosten blijven hoog

De ‘Occupiers Cost Index’ (OCI) die jaarlijks door Colliers International wordt berekend, is een waardevolle constante in de diverse rapporteringen waaruit Facility Manages informatie kunnen halen om te toetsen aan de eigen cijfergegevens. De ‘Occupiers Cost Index’ (OCI) geeft de kantoorkost per medewerker per jaar aan, op basis van de Europese facilitaire norm EN 15221. Het rapport verzamelt data ...
| 19/11/2021 - Facility Management

Belangrijke wijziging: FM-Day 2021 vindt online plaats

Op basis van het overlegcomité van 17 november '21 hebben we besloten om het congres van de FM-Day 2021 virtueel te organiseren. De vakbeurs schuift een jaartje op. Je hoeft echter niets te missen van het programma boordevol actuele en belangrijke onderwerpen. Het congres vindt gewoon online plaats op vrijdag 26 november en dit via Zoom! Mis FM-Day 2021 ...
| 19/11/2021 - Meetings en seminaries

Waarom kiezen voor een Tenant Rep in plaats van een klassieke vastgoedmakelaar?

Kwaliteitsondersteuning is nodig om uw kantoorruimte, huur en gemeenschappelijke lasten te optimaliseren. Waar een klassieke makelaar de belangen van de eigenaren verdedigt, staat een onafhankelijke Tenant Rep 100% aan uw kant! Hij zal voor u onder andere optimale huur- en servicekostenverminderingen bedingen, kantoorruimte zoeken, heronderhandelen over de huidige huurprijs, uw kantoor oppervlakte optimaliseren.Waarom kiezen voor Business Space?Business Space ...
| 18/11/2021 - Gebouwen en Technieken