Nieuwe strategische inplanting bij Mozer
Bij Mozer, gespecialiseerd in logistiek en verhuizingen, werd het jaar 2012 gekenmerkt door een belangrijke gebeurtenis: de hergroepering van de administratieve activiteiten en de opslagfaciliteiten op een enkele site in Kortenberg. Reden genoeg om de service die Mozer biedt aan klanten die speciale opvolging vragen omwille van de aard van hun activiteiten, extra aandacht te geven.
Het was tijdens de voorbije maand juni dat Mozer Brucargo verlaten heeft om te verhuizen naar zijn nieuwe site, waar de administratie en een groot deel van de opslag samengebracht zijn, terwijl de site in Alleur een opslagruimte blijft met een technisch platform.
Een van de activiteiten in Kortenberg is het opslaan van in bewaring gegeven meubelen, voor rekening van grote bedrijven met meerdere vestigingen, die onderling regelmatig meubilair uitwisselen. Elk opgeslagen meubelstuk wordt geïdentificeerd (streepjescode), omschreven en gefotografeerd. “Wij stellen een aantal vaste klanten een webinterface ter beschikking, waar ze hun inventaris kunnen bekijken, waardoor ze een zeer precieze kijk hebben op de staat van hun voorraad” legt sales manager Marc Nahon uit. Maar deze tool doet meer: “Via deze interface kan de klant rechtstreeks een verhuizing aanvragen of een stopzetting van de voorraad, op een welbepaalde dag en tijdstip, met een welbepaald voertuig enz. Hij kan zelfs vragen om bediend te worden door vertrouwde medewerkers van bij ons, omdat die de plaatsen en procedures kennen”.
Dimitri Mozer, algemeen directeur, verduidelijkt: “Dit is een speciale service voor onze vaste en ervaren klanten, maar het spreekt voor zich dat deze vereenvoudigde regeling voor projecten van een zekere omvang niet voldoende is. In dergelijke gevallen voorzien we vooraf altijd een bezoek ter plaatse. Dit systeem is ook gerechtvaardigd voor klanten die bij ons een vrij actieve voorraad hebben, met regelmatige verplaatsingen van meubilair. Het vereenvoudigt het werk voor iedereen. Het is niet langer nodig om tal van mails uit te wisselen met de planning, de commerciële service, de klant enz. De klant krijgt bijna onmiddellijk een antwoord”.
Een andere nieuwigheid: op de site bevindt zich een nieuwe werkplaats voor technici die verantwoordelijk zijn voor het onderhoud van de geldautomaten, een andere specialiteit van Mozer. De service gaat van de opslag, de levering tot de installatie van het toestel en de plaatselijke aanpassing.
Veeleisende klantenkring
Mozer heeft net een belangrijke openbare aanbesteding gewonnen, want niemand minder dan de Nationale Bank heeft een lange termijn contract voor de logistiek, opslag en handling van haar meubilair getekend. Naast enkele vaste en sporadische klanten, bestaat de portefeuille van Mozer uit een veertigtal klanten afkomstig uit de banksector, publieke instellingen en verzekeringen, alsook advocatenkantoren.
Naast meubelbeheer stelt Mozer ook sleutelbeheer voor (meubilair, informaticaruimten, kluizen...) voor een volledig bedrijf. “Wij slaan ze op, kunnen ze laten dupliceren, beheren de verdeling ervan en houden een register bij van de gebruikers”, legt Marc Nahon uit. “We bieden deze activiteit aan met nationale dekking en voor alle betrokken gebouwen”. Dimitri Mozer: “Dit alles is slechts mogelijk met stabiel en betrouwbaar personeel, dat er toe aangezet wordt een grondige kennis op te doen van de gebouwen of complexe sites, hun naamgeving, de geldende procedures... De klant mag geen tijd verliezen door ons wegwijs te maken. Bij de NBB bijvoorbeeld, zijn onze mensen geregistreerd in hun systeem, wat een aanzienlijke tijdwinst oplevert. Het is niet langer nodig om bij aankomst een procedure op te starten, een badge aan te maken enz. Dat draagt allemaal bij tot het verbeteren van onze productiviteit en ons concurrentievermogen”.
Het was tijdens de voorbije maand juni dat Mozer Brucargo verlaten heeft om te verhuizen naar zijn nieuwe site, waar de administratie en een groot deel van de opslag samengebracht zijn, terwijl de site in Alleur een opslagruimte blijft met een technisch platform.
Een van de activiteiten in Kortenberg is het opslaan van in bewaring gegeven meubelen, voor rekening van grote bedrijven met meerdere vestigingen, die onderling regelmatig meubilair uitwisselen. Elk opgeslagen meubelstuk wordt geïdentificeerd (streepjescode), omschreven en gefotografeerd. “Wij stellen een aantal vaste klanten een webinterface ter beschikking, waar ze hun inventaris kunnen bekijken, waardoor ze een zeer precieze kijk hebben op de staat van hun voorraad” legt sales manager Marc Nahon uit. Maar deze tool doet meer: “Via deze interface kan de klant rechtstreeks een verhuizing aanvragen of een stopzetting van de voorraad, op een welbepaalde dag en tijdstip, met een welbepaald voertuig enz. Hij kan zelfs vragen om bediend te worden door vertrouwde medewerkers van bij ons, omdat die de plaatsen en procedures kennen”.
Dimitri Mozer, algemeen directeur, verduidelijkt: “Dit is een speciale service voor onze vaste en ervaren klanten, maar het spreekt voor zich dat deze vereenvoudigde regeling voor projecten van een zekere omvang niet voldoende is. In dergelijke gevallen voorzien we vooraf altijd een bezoek ter plaatse. Dit systeem is ook gerechtvaardigd voor klanten die bij ons een vrij actieve voorraad hebben, met regelmatige verplaatsingen van meubilair. Het vereenvoudigt het werk voor iedereen. Het is niet langer nodig om tal van mails uit te wisselen met de planning, de commerciële service, de klant enz. De klant krijgt bijna onmiddellijk een antwoord”.
Een andere nieuwigheid: op de site bevindt zich een nieuwe werkplaats voor technici die verantwoordelijk zijn voor het onderhoud van de geldautomaten, een andere specialiteit van Mozer. De service gaat van de opslag, de levering tot de installatie van het toestel en de plaatselijke aanpassing.
Veeleisende klantenkring
Mozer heeft net een belangrijke openbare aanbesteding gewonnen, want niemand minder dan de Nationale Bank heeft een lange termijn contract voor de logistiek, opslag en handling van haar meubilair getekend. Naast enkele vaste en sporadische klanten, bestaat de portefeuille van Mozer uit een veertigtal klanten afkomstig uit de banksector, publieke instellingen en verzekeringen, alsook advocatenkantoren.
Naast meubelbeheer stelt Mozer ook sleutelbeheer voor (meubilair, informaticaruimten, kluizen...) voor een volledig bedrijf. “Wij slaan ze op, kunnen ze laten dupliceren, beheren de verdeling ervan en houden een register bij van de gebruikers”, legt Marc Nahon uit. “We bieden deze activiteit aan met nationale dekking en voor alle betrokken gebouwen”. Dimitri Mozer: “Dit alles is slechts mogelijk met stabiel en betrouwbaar personeel, dat er toe aangezet wordt een grondige kennis op te doen van de gebouwen of complexe sites, hun naamgeving, de geldende procedures... De klant mag geen tijd verliezen door ons wegwijs te maken. Bij de NBB bijvoorbeeld, zijn onze mensen geregistreerd in hun systeem, wat een aanzienlijke tijdwinst oplevert. Het is niet langer nodig om bij aankomst een procedure op te starten, een badge aan te maken enz. Dat draagt allemaal bij tot het verbeteren van onze productiviteit en ons concurrentievermogen”.
Patrick Bartholome
26-10-2012