Diensthoofd technische dienst
Functieomschrijving
Je leidt en coördineert de Technische Dienst in al zijn facetten. In deze boeiende functie zal je de volgende teams coördineren:
- Team Netheid en Recyclagepark
- Team Groen en Begraafplaatsen
- Team Wegenis en Installaties
- Team Stockbeheer en Fleet
- Team Gebouwen
- Team Schoonmaak
- Team Administratie
Een greep uit jouw takenpakket:
- Je staat in voor een optimale taakverdeling en je bent verantwoordelijk voor een snelle horizontale en verticale communicatie.
- Je zorgt daarbij voor een duidelijke communicatie binnen je dienst, je organiseert overlegmomenten en je staat in voor het kennisbeheer van je dienst.
- Als eindverantwoordelijke verzeker je de goede werking van je dienst en zie je erop toe dat de dossiers zorgvuldig afgehandeld worden. Jij beslist ook over de delegatie van taken, je bepaalt de taakverdeling en de prioriteiten indien dat nodig is.
- Samen met de belangrijkste stakeholders werk je operationeel plannen, procedures en reglementen uit.
- Je controleert en verbetert de werking van de dienst. Daarvoor hanteer je KPI’s en zie je erop toe dat het arbeidsreglement, de gedragscodes en de algemeen geldende voorschriften nageleefd worden.
- Je motiveert en evalueert jouw medewerkers en je stimuleert hen om kennis en vaardigheden verder te ontwikkelen.
- Je staat in voor de coördinatie en de samenwerking van de Technische Dienst met de andere diensten van het lokaal bestuur om de operationele en strategische (beleids-)doelstellingen zo efficiënt mogelijk te realiseren. Je werkt hiervoor ook nauw samen met de directeur Grondgebiedzaken en met de bevoegde schepen.
- Je zorgt onder meer voor een goede samenwerking tussen je eigen dienst en de andere diensten of personen van het lokaal bestuur. Je neemt dan ook deel aan dienstoverschrijdend overleg.
- Je bevordert een cultuur van veiligheid op het werk en je voorziet relevante interne vormingen hiervoor.
Profiel
- Bij jou weten we meteen waarvoor je staat. Je bent duidelijk, kordaat en doortastend. Je geeft jouw team van om en bij de 80 mensen de juiste richting aan, je motiveert en ondersteunt hen en je staat dagelijks klaar om samen met hen een kwaliteitsvolle dienstverlening te garanderen. Jouw leidinggevende capaciteiten komen dan ook goed van pas en jouw enthousiasme en positivisme werken daarbij bijzonder aanstekelijk.
- Ook op vlak van planning en organisatie kunnen wij zeker nog wat van jou leren. Je ontwikkelt dan ook een visie voor je dienst, je bepaalt de prioriteiten en je slaagt erin om alle belanghebbenden mee te krijgen in je verhaal. Jij ziet hierbij geen problemen, je ziet wél kansen en uitdagingen.
- Je voelt je bovendien thuis in verschillende technische domeinen en je bent vertrouwd met de wetgeving voor Welzijn op het Werk en de wetgeving op overheidsopdrachten. Je schaaft jezelf ook bij waar nodig en je volgt de relevante evoluties op de voet.
Ben je benieuwd naar de volledige functiebeschrijving? Bekijk dan zeker even de infobundel in bijlage en ontdek alles over deze boeiende functie!
Aan welke voorwaarden moet je voldoen?
Dit zijn de aanwervingsvoorwaarden:
- Je hebt een masterdiploma of een gelijkwaardig diploma (Beschik je niet over het vereiste diploma, dan kan jij onder bepaalde voorwaarden wel in aanmerking komen. Bekijk hiervoor alle details in de infobundel).
- Je hebt minimaal 2 jaar relevante ervaring in een leidinggevende functie.
- Je hebt een rijbewijs B.
- Je bent Belg (zie de infobundel voor meer info).
- Je slaagt voor de selectieproeven.
Ben je al een medewerker van het lokaal bestuur, kijk dan ook snel even in de infobundel in bijlage voor de bevorderingsvoorwaarden.
Aanbod
Je kan rekenen op een aanvangswedde in weddeschaal A1a-A3a, eventueel vermeerderd met anciënniteit uit de openbare sector. Ervaring in de privésector telt mee voor maximaal 6 jaar als de beroepservaring relevant is voor de in te nemen functie. Je kan een weddeberekening aanvragen via vacature@blankenberge.be. Wij bezorgen je een berekening op maat, gebaseerd op jouw anciënniteit.
Daarnaast bieden wij jou:
- een boeiende en uitdagende job voor een voltijdse tewerkstelling met een contract van onbepaalde duur
- een maaltijdcheque van € 8 voor elke gewerkte dag (werknemersbijdrage € 1,09 per cheque)
- een interessante vakantieregeling
- een fietsvergoeding
- mogelijkheid tot fietsleasing
- terugbetaling van het woon-werkverkeer via het openbaar vervoer
- een gratis hospitalisatieverzekering
- een eindejaarstoelage
- bijzondere aandacht voor jouw persoonlijke ontwikkeling via verschillende opleidingsmogelijkheden
- aandacht voor een evenwichtige balans tussen werk en privé
- mogelijkheid tot telewerk (afhankelijk van de functie)
- meer dan 620 topcollega's!
Interesse?
Je vindt heel wat informatie in de infobundel van deze vacature. Voor alle verdere informatie: contacteer de Personeelsdienst van Lokaal Bestuur Blankenberge, Jordaenslaan 34, 8370 Blankenberge. Mail naar vacature@blankenberge.be of" >"_blank">vacature@blankenberge.be of bel naar T 050 636 488 of T 050 636 485. Voor deze vacature kan je online solliciteren tot en met vrijdag 6 september 2024.
Bijlagen
Online solliciteren >>