| |
EasyPrint ontzorgt start-ups en KMO’s
Met hun start-up PB Plus willen Xavier Kluyskens en Arno Temmerman immobiliënkantoren helpen om plaatsbeschrijvingen bij verhuur te digitaliseren. Voor hun van dag tot dag sterk wisselende hoeveelheid uitgaande post doen ze een beroep op EasyPrint, een service van EasyPost. Ideaal voor start-ups en KMO’s die geen nood hebben aan een dagelijkse postophaling, maar nu en dan wel piekvolumes versturen.
| 05/07/2021
| |
|
| |
Spaceplanning troef in war for talent
Recent ontzorgde Vinci Facilities zijn trouwe klant Europcar Mobility Group volledig in de uitbouw van een nieuw hoofdkantoor in Zaventem. Zo werden onder meer de verkoop van het oude pand en de verhuisoperatie in goede banen geleid. Kers op de taart was evenwel de totaalinrichting van het nieuwe hoofdkantoor.
| 04/11/2019
| |
|
| |
Analytisch en praktisch verbeteren
Eva Van Raes studeerde af als ‘office assistant’ en begon veertien jaar geleden bij het ICT-bedrijf Ferranti, waar ze diverse functies invulde die haar stapsgewijs in aanraking brachten met diverse aspecten van Facility Management. Zo groeide ze niet alleen vanuit de praktijk in de wereld van het Facility Management, maar liet ze ook concreet de functie van Facility Manager ontstaan binnen Ferranti.
| 18/06/2019
| |
|
| |
Externe centralisatie: het logistieke credo van het CHU van Luik
Het Centre Hospitalier Universitaire (CHU) van Luik zorgde onlangs voor een grote primeur in Wallonië door al zijn ondersteunende diensten te centraliseren op een externe locatie. Deze grootscheepse logistieke onderneming omvatte een fiscaal aspect, dat tevens een precedent schiep en dat anderen wel eens op ideeën zou kunnen brengen ...
| 26/09/2017
| |
|
| |
CONSULT. CONCEPT. CONSTRUCT. ONLY COLLIERS!
Deze slogan vat perfect de verschillende taken samen die Colliers International Belgium verzorgt voor haar klanten in België. De multidisciplinaire teams begeleiden ondernemingen en organisaties bij de optimalisering van hun vastgoedkeuzes. Colliers helpt ze om een effi ciënte en fl exibele werkomgeving uit te werken die zinvol is voor de medewerkers en de ‘corporate identity’ van de onderneming verstevigt. Het onmisbare ‘change management’ maakt ook deel uit van het voorgestelde serviceaanbod.
| 14/11/2016
| |
|
| |
Het ‘eco-dynamic-office’, geen theoretisch model, maar zelf gedefinieerd maatwerk
Het besluit tot verhuizen en centraliseren van de verschillende afdelingen en teams was voor Leefmilieu Brussel het spreekwoordelijke ‘vuur aan de lont’ om zich grondig te bezinnen over de optimale werkomgeving voor de medewerkers en in het bijzonder over de onderlinge samenwerking en stimulerende kruisbestuivingen. Lang voor de nieuwe thuis geconcretiseerd werd, vervoegde een expert voor change management de interne project manager.
| 01/02/2016
| |
|
| |
Belgische Kamer der Verhuizers - Arbeidsintensief, flexibel en professioneel
Van de 200-tal Belgische verhuisondernemingen zijn er 100 aangesloten bij de Belgische Kamer der Verhuizers (BKV), met Luc Christiaens als nationaal voorzitter. De missie van de federaal georganiseerde BKV bestaat uit het verdedigen van de belangen van de sector, het verstrekken van informatie en advies aan de leden, en het opkrikken van de kwaliteit van de dienstverlening.
| 11/12/2014
| |
|
| |
Case Move l GDF Suez l Iedereen aan boord op het vlaggenschip
De groep GDF SUEZ reorganiseerde onlangs alle administratieve werkplekken van de bedrijven binnen de groep op één locatie in de Brusselse Noordwijk. Bij de verhuisoperatie, die vier maanden geduurd heeft, waren 2.600 medewerkers betrokken.
| 14/11/2014
| |
|
| |
Move Plan | GSK | Verhuizen op basis van 'job packages'
Eind juni is de redactie van Profacility rond de tafel gaan zitten met de FM-verantwoordelijken van GSK en de directie van Aremis om de implementatie van een innoverende organisatiestructuur voor de verhuizing van werkplekken en space management onder de aandacht te brengen. Het concept werd ontwikkeld door Benoit Schmits en Andy Neefs van GSK en uitgevoerd door het bedrijf Aremis.
| 14/10/2014
| |
|
| |
Facility Awards 2013 l Case Study AW EUROPE | A project to drive the future
Amper negen maanden waren nodig om het nieuwe logistieke centrum van AW EUROPE achter de bestaande gebouwen op de site van Baudour uit de grond te zien rijzen. Een 'Facilities'-project dat onder leiding van Grégory Declercq, Loss Prevention, Facilities & Maintenance Manager, stond. Het nieuwe logistieke centrum heeft een oppervlakte van zo'n 8.000 m², inclusief kantoren, wat de totale oppervlakte van de AW EUROPE-sites in België op 25.000 m² brengt.
| 25/03/2013
| |
|