FRNL | | NewsBibliotheekAgendaNewsletterJobsAdvertisingContact |
  
Home » Bibliotheek » Fleet Management


  Mobiliteit is ook een zaak voor bedrijven
Op het vlak van mobiliteit zijn er twee dwingende aspecten die zich aftekenen in 2014: één in de Brusselse regio, een ander op federaal niveau. Meer dan alleen een verplichting, zouden het mobiliteitsplan van een onderneming en de federale diagnose van mobiliteit aanleiding moeten zijn om de mobiliteit van vandaag en morgen te verbeteren.
| 17/06/2014
 
  HR POLICY & MOBILITY l Cafetariaplan, een zegen of een nieuw zorgenkind?
De ‘bedrijfswagen’ is al decennia lang een ‘vaste waarde’ in de Belgische bedrijfscultuur. Hij is geëvolueerd van het onmisbare tool voor de buitendienstmedewerker naar een belangrijke looncomponent voor een veel breder veld medewerkers. De niet te stillen fiscale honger van onze overheid heeft eind 2011 heel wat paniek gezaaid bij iedereen die een bedrijfswagen ‘genoot’, want zij werden plots flink meer belast via het VAA. Dat leidde tot een andere kijk op de bedrijfswagen.
| 13/05/2014
 
  Professionaliseren van het mobility management
Vanuit jarenlange deelname aan bijeenkomsten tussen automerken, leasemaatschappijen, fleetmanagers en gebruikers van leasewagens, groeide de behoefte om een gemeenschappelijk standpunt neer te zetten van de fleetowners en deze groep een stem te geven in de debatten terzake. Er was nood aan een professioneel engagement in een bedrijfswereld waarin mobiliteit een sleutelrol speelt.
| 28/01/2014
 

  Mobility | Sleutel tot het praktisch een mobiliteitsbudget
XXImo staat voor een alles-in-één oplossing voor het betalen en verrekenen van alle kosten verbonden aan mobiliteit voor de zakelijke reiziger. Na een meerjarige grondige voorbereiding en een eerste jaar ervaring op de Nederlandse markt, is XXImo sinds augustus 2013 nu ook beschikbaar op de Belgische markt.
| 09/01/2014
 
  Fleet Management | Bedrijfsauto's: maatregelen dwarsbomen eigen doelstellingen
Liefst vier FAQ-lijsten met betrekking tot de fiscaliteit voor bedrijfsauto’s en in het bijzonder het VAA (Voordeel van Alle Aard) werden in amper tien maanden tijd gepubliceerd door het ministerie van financiën. Telkens nieuwe pogingen om klaarheid te scheppen, maar vooral een overduidelijk bewijs dat ze er een puinhoop van gemaakt hebben!
| 24/12/2012
 
  Strategische analyses van de Brusselse mobiliteit
Belgen deinzen er niet voor terug om zich te verplaatsen met alle middelen die hun ter beschikking gesteld worden in een land waar de totale infrastructuuroppervlakte een van de grootste ter wereld is. Het gevolg is een oververzadiging van onze wegen maar nu ook van het openbaar vervoer waarvan het gebrek aan comfort en regelmaat een verontrustend niveau bereikt heeft. Het Iris 2-plan tracht de situatie te verbeteren.
| 13/02/2012
 

  Mobiliteit | Elektrische euforie
Eén van de eerste grote evenementen in 2012 is ontegensprekelijk het tweejaarlijkse autosalon, dat al aan zijn 90e editie toe is en traditioneel honderdduizenden belangstellenden naar de Heizel lokt. De elektrificatie van de auto als oplossing voor de vervuiling is de lokvogel voor het grote, maar ook professionele publiek.
| 12/01/2012
 
  Autodelen zit in de lift
Het autodeelbedrijf Cambio werd in 2002 in Wallonië opgericht en wist sindsdien al meer dan 11.000 klanten aan te trekken. Samen delen zij 380 auto’s die op 160 standplaatsen verspreid over het hele land ter beschikking gesteld worden. Dit jaar zouden er 80 nieuwe auto's aan het wagenpark toegevoegd worden. Op termijn wil Cambio 60.000 gebruikers bedienen.
| 10/11/2011
 
  Fleet & Mobility Management | Green car policy
Voor elke onderneming die een wagenpark ter beschikking stelt van de werknemers is het van essentieel belang een weldoordachte Car Policy uit te schrijven. PwC werkte recent een volledig nieuwe versie uit, die opvalt door een gezond evenwicht tussen MVO, de verzuchtingen van de gebruikers en kostenbeheersing voor de onderneming.
| 27/06/2011
 
  Fleet Management | Veranderen loont
In België is kiezen voor een dieselmotor haast een automatisme geworden. In sommige autoklassen bedraagt het dieselaandeel zelfs tot 95%. Het gemiddelde voor nieuw ingeschreven auto’s bedroeg meer dan 75% in 2010. Vooral de t.o.v. benzine aan de pomp lagere brandstofprijs verblinden. In de praktijk blijkt in heel wat gebruiksomstandigheden de dieselmotor niet echt de optimale keuze.
| 25/04/2011
 

Leveranciers en Dienstverleners
Zoek een leverancier
Activiteitensector
Naam van de leverancier
Heet van de naald
Beweging in de cateringmarkt 

Ander nieuws
Ieder voor zich?
| 15/09/2021
Assa Abloy introduceert ultieme snelrolpoort
| 09/06/2021
Belgian LindeCup 2021 geannuleerd
| 17/05/2021
MobilityPlus haalt 1 miljoen euro op voor elektrificatie wagenparken
| 22/02/2021
TomTom Traffic Index 2020: verkeersdrukte daalt met 20% in Coronajaar
| 22/01/2021
Gemotoriseerde tweewieler herontdekt
| 21/01/2021
Is je parking winterklaar ?
| 14/01/2021
Bedrijven elektrificeren hun wagenpark
| 14/01/2021
Brussel bedreigt woon/werkverkeer met stadstol
| 21/10/2020
Geotracer beheert en beschermt
| 14/10/2020
Dalende belangstelling voor speed pedelecs
| 13/10/2020
Geen Autosalon in 2021
| 12/10/2020
Waterstof: de toekomstige ‘rockster’ van de hernieuwbare energie
| 08/10/2020
Vivaldi wil drastische herziening van het bedrijfswagenbeleid
| 17/09/2020

Meer news