|
Beschermingsmaatregelen tegen inbraak en diefstal in bedrijven
|
|
Alle bedrijven worden geconfronteerd met het risico van diefstal in al zijn verschillende vormen. Luxewinkels of winkels met waardevolle goederen, maar ook de kleine kruidenier, het handelsagentschap, de plaatselijke snackbar, de ambachtelijke werkplaats of het magazijn van het transportbedrijf... ze worden er allemaal mee geconfronteerd. Dit risico kan alleen worden bestreden door een grondige combinatie van mechanische, elektronische en organisatorische preventieve maatregelen. Managers zijn uiteraard over het algemeen verzekerd om financiële verliezen te dekken, maar deze dekken niet de emotionele en affectieve schok die wordt gevoeld, de vertragingen in de levering, het verlies aan vertrouwen van de klant, enz.
De prioriteit is om het doel van het beveiligingssysteem te definiëren. Wat wilt u beschermen: een volledig gebouw of slechts een deel ervan, mensen, goederen in het algemeen of een paar waardevolle voorwerpen? Ten tweede moet het risico op diefstal correct worden ingeschat, d.w.z. de ernst van het incident (mogelijke menselijke impact, bedrag van de verliezen) en de verleiding (waarschijnlijkheid dat een dief in actie komt) in verhouding tot (waarden, beschikbare hoeveelheid, zichtbaarheid, gemak van transport, gemak van ontsnapping, doorverkoopwaarde bijvoorbeeld). Op basis van deze parameters zullen de autoriteiten of verzekeraars het risico bepalen (laag, middelhoog, hoog, zeer hoog) en de mechanische, elektronische en organisatorische beschermingsmaatregelen bepalen die moeten worden genomen.
|
07/02/2024
Veiligheid & beveiliging
|