 |
Duurzame schoonmaakdiensten, wat betekent dat precies?
|
|
Een containerbegrip, zo staat het in de marketingwereld gekend. Onder de noemer “duurzaamheid” kan immers heel wat geschaard worden, met als gevolg dat het te pas en te onpas door bedrijven naar voren geschoven wordt. Chantal Moerenhout van schoonmaakbedrijf Care benadrukt daarom het belang van aantoonbare acties die niet alleen mens en milieu, maar uiteindelijk ook de klant ten goede komen.
“Duurzaamheid zit al 47 jaar in het DNA van Care”, steekt Chantal Moerenhout van wal. Als verantwoordelijke Maatschappelijk Verantwoord Ondernemen kan de Sales Manager Office Cleaning de tientallen initiatieven van het schoonmaakbedrijf inmiddels mooi chronologisch oplijsten, van de allereerste samenwerking met Plan International over de oprichting van de Vebego Foundation na de tsunami eind 2004, tot de introductie van nieuwe schoonmaakmethodes en de opruimacties na de recente overstromingen in Luik.
Echter, Chantal Moerenhout weet ook hoe gemakkelijk er vandaag de dag met de term duurzaamheid gestrooid wordt. “Ik ken diverse bedrijven die op een of andere manier duurzaam beweren te zijn. Helaas zijn dat regelmatig holle woorden en gaat de aandacht van MVO-verantwoordelijke toch vooral naar de laatste van de drie P’s: de profit. Bij klanten kan dat tot verwarring en wantrouwen leiden. Nochtans bestaat er sinds enkele jaren een onafhankelijke manier om duurzaamheidsambities te staven: het Voka Charter Duurzaam Ondernemen of VCDO. Daar nemen wij, als enige schoonmaakbedrijf in België, sinds 2019 aan deel.”
|
07/03/2022
Schoonmaak en Hygiëne
|