|
Opportuniteiten van de crisis volgens Mozer
|
|
Naast zijn basisactiviteiten houdt het verhuisbedrijf Mozer zich tegenwoordig steeds meer bezig met de logistieke kant van verhuizingen. Zo kunnen klanten voortaan ook voor het opslagbeheer van hun materiaal bij Mozer terecht. Een dubbele activiteit die momenteel ‘in’ is en waarvoor de nieuwe vestiging in Brucargo instaat.
Gezien de economische context is kostenvermindering voor vele bedrijven een ware obsessie geworden. Analyses leiden vaak tot een vermindering van de benutte oppervlakten en de uitbesteding van alles wat niet tot de core business van het bedrijf behoort, zoals het beheer van het meubilair of van het overtollig ITmateriaal. Met zijn nieuwe vestiging van 5.200 m² in Brucargo West wil het bedrijf Mozer zijn intrede doen op deze nieuwe logistieke en opslagmarkt: “Voortaan kunnen bedrijven bij ons terecht voor de tijdelijke opslag van meubilair of ander materiaal. Elk stuk dat bij ons binnenkomt, wordt zorgvuldig geïnventariseerd in het Warehouse Management System (WMS) waarmee we alle goederen, onderdelen, bureaus, stoelen en dossiers die ons toevertrouwd worden op elk ogenblik kunnen lokaliseren", verduidelijkt Dimitri Mozer, gedelegeerd bestuurder van de Mozer Groep. Deze nieuwe dienstverlening lijkt tegemoet te komen aan de huidige behoeften, nu vele bedrijven, in afwachting van betere dagen, voor bescheidenere open spaces kiezen, waardoor heel wat meubilair en voorzieningen echter – tijdelijk – overbodig worden.
|
28/09/2009
Verhuis, Opslag en Logistiek
|