FRNL | | NewsBibliotheekAgendaNewsletterJobsAdvertisingContact |
  

45 belgische bedrijven waar het aangenaam werken is
Het Great Place to Work Institute heeft andermaal een groot aantal bedrijven geauditeerd op hun verzoek. Resultaat: 20 van hen werden uitgeroepen tot ‘Best Workplaces’ in België en 25 andere kregen het certificaat ‘Great Place to Work’ als erkenning voor hun goed werkgeverschap. Het instituut voerde deze jaarlijkse studie uit in samenwerking met Vlerick Business School en mediapartner Jobat.be.

De ...
| 03/04/2020 | Facility Management
Boost de experience met digitale communicatie
Van een scherm tot videowall of grote ledwall: met digitale communicatie communiceer je dynamisch, doeltreffend en efficiënt. Schermcommunicatie aan de inkom, refter, productiehal of kantoren: in no-time is iederéén op de hoogte.

Klopt, digital signage is niet nieuw, maar je kan wél vernieuwend zijn in de manier waarop je jouw berichten en content ‘loop’ samenstelt. Heb je al gedacht aan een ...
| 02/04/2020 | Huisvesting & werkomgeving
Stem voor de Facility Manager van het Jaar
Op basis van de nominaties van het publiek kiest de jury van professionals uit de FM-sector zes finalisten voor de verkiezing van de ‘Facility Manager of the Year’. Neem deel aan deze verkiezing door te stemmen op uw favoriet. Uw stem telt voor 65% mee in de toekenning van de publieksprijs. Tijdens de IFMA Facility Awards zelf kunnen de ...
| 02/04/2020 | Facility Management
Crisisplatform verzekert operationele continuïteit kritische gebouwen en organisaties
Sommige onderhoudsfirma's en toeleveranciers sluiten door de coronacrisis hun deuren tijdelijk waardoor de operationele continuïteit van gebouwen of organisaties in het gedrang kan komen. Studiebureau Arcadis, softwareleverancier Spacewell, innovatiepartner Made en communicatiepartner Social Seeder lanceerden daarom samen het online platform B2B Building Support Center. Het internationale platform is een digitaal meldpunt voor dringende interventies van bedrijven ...
| 01/04/2020 | Facility Management

   
“Time to connect Belgium with 5G”
| 02/01/2020
Meeting as a service: een oplossing voor minder vergaderfrustraties én een lage vergaderkost?
| 19/12/2019
Eenvoudige en intuïtieve technologieën om beter te (tele)communiceren
| 19/12/2019
Relamping versus relighting: wat is de beste keuze?
| 16/12/2019
Opleidingen en seminaries duurzame gebouwen
| 13/12/2019
Overname door CWS van de divisie cleanroomwasserij van Staxs
| 13/12/2019
Bedrijfswagen opnieuw aan de schandpaal?
| 12/12/2019

Meer news


Inspiratiesessie/workshop LEAN in Facility Management 
 
| 28/04/2020

Bezoek van de nieuwe zetel van Allianz 
Bruxelles, Allianz 
| 06/05/2020

MIPIM 2020 
Cannes , Palais des Festivals 
| 02/06/2020 - 05/06/2020

Opleiding - Kwaliteitsmanagement - ISO 9001:2015 - BASIS 
 
| 02/06/2020 - 03/06/2020





793 Artikelen, reportages en case study’s die gepubliceerd werden in het magazine Profacility. Ze staan thematisch geklasseerd in onze bibliotheek.

     “De facility-afdeling moet goed kunnen luisteren en communiceren”

Jochem Hansen werkt sinds 2004 bij Cegeka, een toonaangevend bedrijf in de technologiesector. Eigenaarschap, authenticiteit, ontwikkeling, ondernemerschap, van dichtbij meemaken, respect en kostenbewustzijn vormen het DNA van het familiebedrijf. Stuk voor stuk waarden die Jochem Hansen (46) doortrekt in zijn job als Facilities Manager, doorspekt met een gezonde dosis boerenverstand en eerlijkheid. In 2004 stond hij mee aan de wieg van de facilitaire afdeling, waar luisteren en communiceren centraal staan.

Selfmade man
Jochem Hansen heeft een graduaatsdiploma Elektronica en volgde de posthogeschoolopleiding Facility Management aan de KAHO Sint-Niklaas. Hij startte in 1996 bij Engie en groeide snel door tot werfleider ...
| 13/03/2020
   
Circulaire economie wint aan belang
Circulair kantoormeubilair is voor kmo’s nog vaak een ver-van-hun-bedshow. Niettegenstaande is het volgens diverse marktspelers een kwestie van tijd vooraleer de circulaire economie doorbreekt. Ook de overheid geeft het goede voorbeeld en stimuleert het hergebruik van materialen in haar gebouwen. Zo sloot Het Facilitair Bedrijf eind januari twee raamcontracten af waardoor entiteiten van de Vlaamse overheid en lokale besturen vlot refurbished kantoormeubilair kunnen aankopen.
| 30/03/2020
“Ons maintenanceverhaal is gebaseerd op een sterk team en flexibel FMIS”
Kristien Achten (35) werkt als ‘maintenance manager PPS Scholen van Morgen’ bij AG Real Estate mee aan een uniek PPS-project: het DBFM-programma Scholen van Morgen. Op korte termijn werden 182 verschillende projecten opgezet in eenzelfde DBFM-kader. Momenteel zijn bijna alle projecten opgeleverd en in gebruik. Een verdienste van het hele team, dat zorgvuldig werd samengesteld en met hart en ziel aan dit project werkt, aldus Kristien Achten.
| 28/03/2020
"Groeien en laten groeien"
Sébastien Laporte is de atypische, innovatieve Facility Manager van verzekeringsgroep Ethias. In zijn menselijke en welwillende stijl heeft de Luikenaar geleidelijk alle hefbomen verkregen die nodig zijn om te streven naar ‘operationele excellentie’. En om facilities te zien als een prestatiecentrum eerder dan als een kostencentrum.
| 13/03/2020
“Succesvolle innovatie pas mogelijk als alle ingrediënten aanwezig zijn”
Peter Dierickx (48) is facilitair directeur bij AZ Maria Middelares, dat in 2015 naar een gloednieuwe moderne en groene site verhuisde. Hij is er verantwoordelijk voor Facility Management and Safety met bijzondere aandacht voor schoonmaak, voeding/catering, voorraadbeheer, inkoop, medische apparatuur, veiligheid en kwaliteit. Onder het motto ‘GezondheidsZorg met een Ziel’ zet hij dagelijks mee in op het verbeteren van de kwaliteit en veiligheid van zorg, het optimaliseren van de patiëntbeleving, het verhogen van de personeelstevredenheid en het realiseren van efficiëntiewinst.
| 13/03/2020
"De Navo, een unieke facilities-ervaring"
Met zijn 45 jaar leidt Patrick Sonveaux de facilities en infastructuur van de Navo in Brussel met diplomatieke handigheid. Twee jaar geleden heeft hij samen met zijn team de verhuizing van het oude terrein naar de nieuwe megastructuur van 250.000 m2 tot een goed einde gebracht. De Facility Manager ziet toe op deze atypische en superbeveiligde bijenkorf waarin de delegaties van de 29 lidstaten ondergebracht zijn en waar 4.500 mensen werken. Een dagelijkse uitdaging met knelpunten die men nergens anders aantreft.
| 13/03/2020

   
Tevredenheid over werkomgeving blijft zorgen baren
| 25/02/2020
Het belang van een good akoestiek op kantoor
| 19/02/2020
Hoe gebouwen kunnen bijdragen tot hogere productiviteit
| 17/02/2020
Met doelgericht stappenplan drempelvrees overwinnen
| 11/02/2020
Volgende stap in gebruik softwareplatform
| 04/02/2020
Ijveren voor afvalvrije werkomgevingen
| 27/01/2020
Van Building Information Modeling naar Building Information Management
| 21/01/2020
Goed doen voor mensen
| 13/01/2020
Ontwikkelingsperspectieven voor facility management in Belgie
| 06/01/2020
Relatie tussen laadcapaciteit e-wagen en laadinfrastructuur
| 25/11/2019
Doelgroepen sluiks sturen op gewenst gedrag
| 18/11/2019
Canon Business Services organiseerde groepsgesprek rond ‘Digitalisering in het facilitair werkveld’
| 11/11/2019
Spaceplanning troef in war for talent
| 04/11/2019
Luchtkwaliteit in gebouwen niet langer een futiliteit
| 28/10/2019
Digitale marktplaats voor slapend elektro
| 21/10/2019




Leveranciers en Dienstverleners
Zoek een leverancier
Activiteitensector
Naam van de leverancier

Jobaanbiedingen
Project Coördinator Gebouw Beheerssysteem
❗ #AREMIS recruteert ! #Projectcoördinator Gebouw Beheerssysteem (M/V)

🏅Project management voor aanbesteding en implementatie van een vervanging van het bestaand Gebouw Beheerssysteem (GBS) | Opmaak projectplan in samenwerking met studiebureau | Toepassing Prince2 methodologie | Opmaak technische bestekken | Beoordeling inkomende offertes & gunningsadvies | Na gunning, implementatie en opvolging: rapportering, tussentijds verslagen, documentatie oplevering.

👨‍🎓 Technisch diploma ...
| 31/03/2020
Facility Director
IBA is a cancer diagnostics and treatment company and the worldwide technology leader in the field of proton therapy. The Company’s expertise lies in the development of next generation proton therapy technologies and radiopharmaceuticals that provide oncology care providers with premium quality services and equipment, including IBA’s leading fully integrated IntegraLab® radiopharmacy system, and Dosimetry advanced solutions for Quality ...
| 26/03/2020

Meer news

Schrijf u in om de
Profacility-newsletter te ontvangen